BLOG

9 Uyku Problemine 9 Çözüm

Uyku problemi günümüzde pek çok insanın yaşadığı sorunlardan bir tanesi. Pek çok farklı sebebe bağlı olarak insanlar uykularının verimli olmadığından ve gün içinde bu verimsiz uykunun yarattığı sorunları yaşadıklarından şikâyet ederler. Uyku problemi her insanın mutlaka hızlı bir şekilde çözmesi gereken bir sorundur. Çünkü uykusuzluk ya da kaliteli bir uykuya sahip olamama hem uzun hem de kısa vadede başka pek çok soruna yol açabilir, kişinin yaşam kalitesini ciddi oranda düşürebilir. Oysa farklı yöntemlerle uyku problemini ortadan kaldırmak mümkün.


Öncelikli olarak pek çok uyku sorununun temelinde konforsuz yataklar yatar. Konforsuz bir yatakta uyumak sabahları ne kadar uyumuş olursanız olun yeteri kadar dinlenemediğinizi hissettirir size. İşte bu yüzden vücut tipinize, konfor beklentinize ve alışkanlıklarınıza tam olarak uygun olan yatağı seçmeniz çok önemli. Eğer sabahları dinlenmiş uyanamıyorsanız ya da çeşitli ağrılardan şikâyetçiyseniz mutlaka kullandığınız yatağı tekrar gözden geçirmeli, size en uygun olan yatağı seçmelisiniz. Cardimo, Pocketwave Serisi, Visco Air Serisi, Spring Premium Serisi ve Eco-Spring Pure Serisi yataklarıyla farklı vücut tiplerine ve beklentilere konforlu yatak çözümleri sunuyor.


1. Uykuya Dalamama Problemine Çözüm Önerisi


Eğer gece uyumak üzere yatağa yattığınızda bir türlü uykuya dalamıyorsanız yatmadan önce kahve ve kafein içeren tüm içecekleri tüketmeyi en az birkaç saat öncesinden bırakmalısınız. Bunlar sizin konforlu şekilde uykuya dalmanızın önündeki engeller olabilir. Geceleri bir an önce uykuya dalabilmek için gündüzleri ya da akşamüstleri basit egzersizler yapmanızın da büyük faydası olacaktır. Modern yaşamda akıllı telefonlar hayatımızda büyük bir yer kaplıyor. Ancak akıllı telefonlar yüzünden rahatça uykuya dalmamız da engelleniyor. Bu nedenle yatağa girmeden 1 saat önce mutlaka telefonunuzla ilişkinizi kesmeniz gerekir.


2. Kol Ağrısı Problemine Çözüm Önerisi


Sabah uyandığınızda uykunuza bağlı olarak kol ağrısı şikâyeti yaşıyorsanız öncelikle yan yatmaktan vazgeçmeniz gerekebilir. İşe ilk olarak ağrıyan kolunuzun üstüne yatmayarak başlayabilirsiniz. Sırt üstü yatmak ve ağrıyan kolunuzun altına da bir yastık koymak işe yarayacaktır. Eğer sırt üstü yatmak size çok uzak olan bir uyku pozisyonuysa en azından bir süre ağrımayan kolunuzun olduğu tarafta yatabilirsiniz.


3. Uyanamama Problemine Çözüm Önerisi


Günümüzdeki insanların çoğu sabahları işe ya da okula gitmek için rahat bir şekilde uyanamadıklarından şikâyet ederler. Ancak bu alışkanlığı kazanmak ve vücudu buna alıştırmak da bir süreçtir. Bu yüzden kendinizi her gün mutlaka aynı saatte uyanmaya alıştırmalısınız. Ayrıca kişi uyandığı anda yataktan kalkmazsa uyanması da giderek zorlaşır. Bu yüzden kendinizi zorlayarak uyandığınız anda yataktan kalmaya özen gösterebilirsiniz. Özellikle sabah aynı saatte uyanma ve uyanıldığı gibi yataktan çıkma alışkanlığını hafta sonları da devam ettirmelisiniz. Bir süre sonra vücudunuzun bu plana alıştığını göreceksiniz.


4. Uyku Bölünmesi Problemine Çözüm Önerisi


Eğer uykunuzun bölünmesini istemiyorsanız özellikle yatmadan evvel alkol alımını mutlaka bırakmanız gerekir. Çünkü alkol yüzünden REM uykusunun süresi kısalır ve kaliteli derin uyku süreniz azalır. Bunun yanı sıra oda sıcaklığının ideal seviyede olması da uykunuzun bölünmemesi için çok önemlidir. Bu yüzden daima odanızın sıcaklığının 20 ile 22 derece arasında olmasına özen göstermeli ve odanızı daima havalandırmalısınız.


5. Sırt Ağrısı Problemine Çözüm Önerisi


Uyku şeklinize bağlı olarak gelişen sırt ağrısı probleminden muzdaripseniz yüzüstü yatarken kalçanız ile hizalı olacak biçimde bir yastık üstünde yatabilirsiniz. Sırtüstü yatanların ise bacaklarının altına bir yastık koymasında fayda olur.


6. Bacaklardaki Kramp Problemine Çözüm Önerisi


Bazı insanlar geceleri yatarken bacaklarına giren kramptan şikâyet ederler. Bunun elbette başka tıbbi bir sebebi daha olabilir ancak uyuma şeklinize bağlı olarak gelişmesi durumunda bacaklarınızı ısıtıp krampın gerçekleştiği bölgeye hafif bir şekilde masaj yapabilirsiniz. Aynı şekilde düzenli yapılan esneme hareketleri de oldukça işe yarar.


7. Boyun Ağrısı Problemine Çözüm Önerisi


Eğer uyandığınız andan itibaren boyun ağrısı şikâyeti taşıyorsanız bunun kullandığınız yastıkla bir ilgisi olabilir. O yüzden doğru yastığı seçmenizin önemi çok büyük. Cardimo, Ergo Yastık ve Fresh Air Yastık çeşitleri ile boyun ağrısı probleminizi konforlu biçimde çözmenize yardımcı olabilir. Doğru yastık ile bu sorunu kısa sürede giderebilirsiniz. Ayrıca 2 yılda bir de mutlaka yastığınızı değiştirmeniz gerekir. Fakat boyun ağrısı bazen başka rahatsızlıkların da habercisi olabilir. Giderek şiddetlenen ve bir türlü geçmeyen bir ağrınız varsa doktorunuza görünmeniz önerilir. 


8. Reflü ve Mide Problemine Çözüm Önerisi


Elbette reflü ve mide problemi ilk olarak tıbbi yöntemlerle çözülmesi gereken sorunlardır. Bu nedenle mutlaka bu şikâyetleriniz için doktorunuza görünmeniz ve onun önerdiği tedavi yöntemini uygulamanız gerekir. Ancak bunun yanı sıra gece uykusunda da şikâyetlerinizi azaltmak için sol tarafınıza doğru yatmayı deneyebilirsiniz. Bu durumda mide asidinin yukarıya çıkması önlenebilir.


9. Horlama Problemine Çözüm Önerisi


Horlama sorunu da tıbbi yöntemlerle ve doktorunuzun öneriyle ilk olarak çözüm aramanız gereken bir sorundur. Ancak bunun yanı sıra geceleri yan yatmak ya da başınızı vücudunuzdan biraz daha yüksekte bırakacak şekilde uyumak da işe yarayabilir. Ayrıca sinüsleri yatmadan önce tuzlu suyla temizlemek de önemlidir. Bir de alkol horlamayı artırabilir. Bu nedenle alkol kullanmamanız da önerilir.