BLOG

Akıllı Telefonlar Uykularımızı Mı Kaçırıyor?

Günümüzde hemen hemen herkes akıllı telefon kullanıyor. Öyle ki bazı işlemlerimizi akıllı telefonumuz olmadan yapamıyoruz bile. Akıllı telefonların kullanımının bu kadar yaygınlaşması, elbette yararları kadar zararlarını da gündeme getirmeye başladı. Üstelik akıllı telefonlar sosyal anlamda zararlarının yanı sıra sağlığımıza da kötü yönde etki edebiliyor.


Eğer geceleri yatarken acil durumlar için telefonlarınızı kapatmak istemiyorsanız, en basitinden internet bağlantısını gece boyunca kapatabilir ve cihazı da yatağınızın 1 metre uzağına koyabilirsiniz.


Aslında akıllı telefonların en ciddi zararı emdiği radyasyon ile gelen tehlike. Yani bu sorun akıllı telefonlarımızın yanımızda bulunduğu her an için geçerli. Fakat özellikle geceleri de buna maruz kaldığımızda uykuya dalmamızı zorlaştırıyor, kâbuslar görmeye başlıyoruz ya da deliksiz gece uykusundan mahrum kalıyoruz. Bunun dışında elbette sağlığımız için daha ciddi riskler de taşıyor.


En azından kaliteli ve sağlıklı bir uyku için geceleri akıllı telefonunuzu kapatmanızda fayda var. Çünkü açıkken siz kullanmıyor olsanız bile birtakım elektromanyetik dalgalar yaymaya devam ediyor.


Bu nedenle ilk olarak akıllı telefonunuzu kapatıp yatağınızın 1 metre uzağındaki bir yere bırakmalısınız. Eğer sabahları uyanmak için cep telefonunuzun alarmını kullanıyorsanız da başka bir çalar saat kullanmanızda fayda olacaktır. Aslında en doğru alternatif genellikle telefonunu başka bir odaya koymak fakat bu herkes tarafından tercih edilmiyor. Buna alternatif olarak acil durumlar için telefonunuzun açık kalması gerekiyorsa da 3G ya da Wifi bağlantısını kapatarak radyo dalgalarının olumsuz etkilerini ortadan kaldırabilirsiniz.


Ayrıca bazı insanlar cep telefonlarını yatarken şarj ediyor ve bu sırada da yastıklarının altına koyuyor. Ancak bu cihaz şarjda olduğu için ısınmadan kaynaklanabilecek tehlikelere de davetiye çıkarıyor. Böyle bir tehlikeyle uyurken karşı karşıya kalmamak için bundan muhakkak kaçınmalısınız.


Tüm bunların yanı sıra akıllı telefonların gece boyunca yanı başınızda olmasının sürekli gelen bildirimlerle uykuya dalmanızı zorlaştırmak, stres ve baş ağrısı yaşamak gibi olumsuz etkileri de var. Üstelik bu durum sabahları uyandığınızda da gününüzü kötü geçirmenize sebep olabiliyor. Çünkü maalesef kaliteli bir uykudan mahrum kalmış oluyorsunuz.


İşte tüm bu nedenlerden dolayı gece uykusunun çok daha kaliteli geçmesi için akıllı telefonlarınızla biraz daha mesafeli olmakta fayda var. Üstelik bu sayede sabahları uyandığınızda kendinizi çok daha dinlenmiş ve enerjik hissedebilirsiniz. Bir süre bu şekilde alışkanlıklarınızı değiştirdiğinizde farkı anlayacaksınız.


Fakat elbette sağlıklı uykunun tek yolu akıllı telefonları uzaklaştırmak değil. Sağlıklı uyku için yatağınızın da sağlıklı olması gerekiyor. Cardimo’nun sizler için geliştirdiği teknolojisiyle üretilmiş yataklardan kendinize en uygun olanını seçerek kaliteli uyku için önemli bir adım atabilirsiniz.