BLOG

Sağlıklı Bir Uyku İçin Düzenli Olarak Tüketmeniz Gereken 10 Gıda

Sağlıklı bir uyku için yattığınız yataktan, kullandığınız yastık ve çarşaflara, bulunduğunuz odanın dekorasyonundan havalandırmasına ve aydınlatmasına kadar pek çok detaya özenle dikkat etmeniz gerekiyor. Bu nedenle işe elbette öncelikle kaliteli ve vücudunuza uygun bir yatak bularak başlayabilirsiniz. Ancak tüm bunların dışında elbette dikkat etmeniz gereken çok temel bir konu daha var. O da; beslenme.

Sağlıksız beslenme pek çok rahatsızlığın temel nedenlerinden biri olduğu gibi sağlıksız uykunun kaynağı da olabilir. Bu nedenle sağlıklı, keyifli ve dinlenmiş bir uyku için mutlaka sağlıklı beslenmeye özen göstermek gerekiyor. Yapılan araştırmalar tüketilen gıdaların uykuyu direkt olarak etkilediğini ortaya koyuyor.

Örneğin doymuş yağ ve şeker bakımından zengin olan gıdalarla lif fakiri olan gıdaları gün içinde bol miktarda tüketiyorsanız sağlıksız uykunun nedenini çok da uzakta aramamalısınız. Üstelik sağlıksız gıdalar yüzünden vücut saatiniz de değişebiliyor. Hatta sağlıksız gıdalar nedeniyle ortaya çıkan uykusuzluk, stresi artırırken iştahı da bir hayli açıyor. Yani bir kısır döngü halinde sağlıksız yaşamın içine sürüklenebiliyorsunuz. İşte bu nedenle sağlıklı beslenmeye özellikle dikkat etmek gerekiyor. Bunun yanı sıra bazı gıdalar kaliteli bir uyku çekmenize yardımcı olma özelliğine sahip. İşte tükettikten sonra güzel bir uyku çekebileceğiniz 10 gıdayı sizler için listeledik.

1. Bezelye

Bezelyenin içindeki doymuş yağ oranı oldukça az. Buna karşılık bezelye lif bakımından da bir hayli zengin. Bir kase bezelyenin içerisinde 0.1 gram doymuş yağa karşılık 7 gram lif bulunuyor. Bu nedenle yeterli miktarda bezelye tüketmeniz halinde uykularınız çok daha sağlıklı hale geliyor.

2. Enginar

Pek çok insan tarafından fazla sevilmiyor olsa da enginar çok sağlıklı bir besin. Enginarın şifası uyku problemlerini iyileştirmeye de katkıda bulunuyor. Çünkü enginarın içinde çok az miktarda yani 1.3 gram şeker bulunuyor. Üstelik içinde hiç doymuş yağ yok. Lif miktarı ise 7 gram. Hatta enginarın sapının ve başının da faydalı olduğunu söylemek mümkün.

3. Börülce

Börülce, içindeki 0.4 gram doymuş yağ ve 3.9 gram şekere karşılık içinde bulundurduğu 29 gram lif miktarı ile adeta bir lif deposu. Bu nedenle sağlıklı uyku için yeterli miktarda börülce yemeniz işinize çok yarayacaktır.

4. Mercimek

Mercimeğin doyurucu bir gıda olduğu herkes tarafından biliniyor. Üstelik bir yemek kaşığı mercimeğin içinde hiç doymuş yağ yok ve şeker miktarı ise yalnızca 0.2 gram. Buna karşılık 1 gram lif miktarıyla mercimek tüketmeniz de uykularınız için sağlıklı bir tercih olacaktır.

5. Brokoli

Bir sap brokolinin içerisinde 0.1 gram doymuş yağa ve 2.6 gram şekere karşılık 3.9 gram lif bulunuyor. Bu da brokoli tüketerek sindirim sisteminiz için yararlı bir şey yapmış olacağınız anlamına gelir. Tabii uykularınız için de...

6. Brüksel Lahanası

Eğer bir porsiyon Brüksel lahanası tüketirseniz 0.1 gram doymuş yağ ile 1.9 gram şeker alırken 3.3 gram da lif alırsınız ve güzel bir uyku çekebilirsiniz.

7. Ahududu

Ahududu, elbette tüm meyveler gibi içinde şeker barındırır ancak içerisinde 8 gram da lif bulundurur. Bu sayede sağlıklı bir uykuya olanak tanır. Ancak ahududu bazı bünyelerde alerjen etki gösterebildiği için tüketirken dikkatli olmak gerekir.

8. Avokado

Son zamanların en popüler yiyeceklerinden olan avokado, sağlıklı beslenme için olmazsa olmaz yiyeceklerden. İçerisinde 9 gram lif bulunduran avokadoyu ölçülü biçimde beslenme alışkanlıklarınız arasına alırsanız hem çabuk doyduğunuzu hem de çok daha kaliteli uykular çektiğinizi görebilirsiniz.

9. Yulaf Ezmesi

Sağlıklı kahvaltı alternatifleri arasında ilk sırada olan yulaf ezmesi yüksek lif oranıyla vücudunuz için çok yararlı. Eğer günün kahvaltı öğününü ya da ara öğünlerini bir miktar yulaf ezmesiyle değerlendirirseniz akşam uykularınızın çok daha kaliteli hale geldiğini fark edebilirsiniz.

10. Tam Buğday Makarnası

Beslenme uzmanları çoğu zaman standart makarnanın aksine tam buğday makarnası tüketilmesini tavsiye ediyor. Çünkü tam buğday makarnasının içerisinde hiç doymuş yağ yok, şeker yalnızca 1 gram ve lif ise 6 gram var. Bu nedenle makarna tüketmek istediğinizde tam buğday makarnasını tercih etmeniz sağlıklı uykularınıza katkıda bulunacak.


Bu besinler elbette sağlıklı besinler ancak her gıdayı yeterli miktarda ve aşırıya kaçmadan tüketmek gerekiyor. Ayrıca eğer bu gıdaların herhangi birine karşı alerjiniz varsa ya da alerjinizin olma ihtimali varsa tüketmeden önce doktorunuza danışmanızı öneririz. Benzer şekilde bu gıdaların tüketimi neticesinde beklenmeyen bir durum ile karşılaşırsanız da mutlaka hiç vakit kaybetmeden bir doktora görünmelisiniz.